Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/15278
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKachalov, Nikolay Aleksandrovichru
dc.contributor.authorKornienko, Alla Alexandrovnaru
dc.contributor.authorKvesko, Raisa Bronislavovnaru
dc.contributor.authorKornienko, Anna Anatolievnaru
dc.contributor.authorKvesko, Svetlanaru
dc.contributor.authorChaplinskaya, Yanaru
dc.date.accessioned2016-03-21T10:45:34Z-
dc.date.available2016-03-21T10:45:34Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationInterdisciplinary Competences and Their Status Role in the System of Higher Professional Education / N. A. Kachalov [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 206 : Linguistic and Cultural Studies: Traditions and Innovations, LKTI : XVth International Conference, 9-11 November, 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 429-433].ru
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/15278-
dc.description.abstractThe authors examine the role of interdisciplinary competences in the development of higher education on the basis of the analysis of their integrative nature, nature and characteristics. The role of monitoring and indicators in the assessment of students’ knowledge obtained through the use of interdisciplinary competences is revealed. The importance of interdisciplinary models by identifying the stages of implementation of practice-oriented communicative approach in teaching is exposed. The problems of interdisciplinary competences are discussed in the context of forming tolerance and minimizing risk-taking in society. Against the backdrop of youth's problems the issue of educational reform is put forward and solved from the perspective of interdisciplinary, systematic, integrity. In the authors’ opinion, the formation of multi-disciplinary competencies, which would have formed the basis of social tolerance, is relevant to present day.ru
dc.language.isoenen
dc.publisherElsevierru
dc.relation.ispartofProcedia - Social and Behavioral Sciences. Vol. 206 : Linguistic and Cultural Studies: Traditions and Innovations, LKTI. — Amsterdam, 2015.ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectкоммуникативный подходru
dc.subjectпрофессиональное образованиеru
dc.subjectкомпетенцииru
dc.subjectзнанияru
dc.subjectстудентыru
dc.titleInterdisciplinary Competences and Their Status Role in the System of Higher Professional Educationru
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Энергетический институт (ЭНИН)::Кафедра иностранных языков энергетического института (ИЯЭИ)ru
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра истории и философии науки и техники (ИФНТ)ru
local.description.firstpage429-
local.description.lastpage433-
local.filepathhttp://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.10.078-
local.identifier.bibrecRU\TPU\network\9922-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18680-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\21252-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\33552-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\27763-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\34785-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\33080-
local.localtypeДокладru
local.volume206-
local.conference.nameLinguistic and Cultural Studies: Traditions and Innovations-
local.conference.date2015-
dc.identifier.doi10.1016/j.sbspro.2015.10.078-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
j.sbspro.2015.10.078.pdf284,09 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.