Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/21741
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIspravnikov, A. A.en
dc.contributor.authorИсправников, А. А.ru
dc.date.accessioned2016-04-27T10:03:38Z-
dc.date.available2016-04-27T10:03:38Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationIspravnikov A. A. Sources of competitive advantages of the company / A. A. Ispravnikov ; sci. adv. N. A. Dmitrienko ; lang. adv. N. V. Serkova // Journal of Economics and Social Sciences. — 2013. — № 2. — [3 p.].en
dc.identifier.issn2312-2978-
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/21741-
dc.description.abstractThis article is about how important it is for a company to have current competitive strategy, the meaning of which is to increase or maintain their company?s market position relative to its competitors. What you need to know for the proper formation of competitive strategy. The factors influencing the choice of strategy, the role and importance of stakeholders, and how the company can successfully compete in the dynamic context, as well as what the changes necessary to the company to implement the chosen strategy taking into account the relationship between structure, company culture and management processes in it. The question of the relevance of the competitiveness of companies at the moment. And also, what should be done in order to be the first among its competitors.en
dc.description.abstractДанная статья о том, как важно для компании иметь актуальную конкурентную стратегию, смысл которой состоит в том чтобы увеличить или удержать компании своего положения на рынке относительно своих конкурентов. Что нужно знать для правильного формирования конкурентной стратегии. Рассмотрены факторы влияющие на выбор стратегии, роль и значение заинтересованных сторон, и как компания может успешно конкурировать в динамическом контексте, а так же какие какие изменения необходимо провести компании, чтобы реализовать выбранную стратегию учитывая взаимосвязь структуры, культуры компании и управленческих процессов в ней. Рассмотрен вопрос об актуальности конкурентоспособности компаний в настоящее время. А так же, что должно быть сделано для того, чтобы быть первым среди конкурентов.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoenen
dc.publisherТомский политехнический университетru
dc.relation.ispartofJournal of Economics and Social Sciences. 2013. № 2ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.sourceJournal of Economics and Social Sciencesru
dc.subjectcompanyru
dc.subjectcompetitivenessru
dc.subjectstrategyru
dc.subjectexternal environmentru
dc.subjectanalysisru
dc.titleSources of competitive advantages of the companyen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра иностранных языков (ИЯСГТ)ru
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра инженерного предпринимательства (ИП)ru
local.description.firstpage3-
local.filepathhttp://jess.esrae.ru/4-42-
local.identifier.bibrecRU\TPU\prd\226340-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18376-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18857-
local.issue2-
local.localtypeСтатьяru
Appears in Collections:Journal of Economics and Social Sciences

Files in This Item:
File SizeFormat 
jess-4-42.pdf279,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.