Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33076
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorFadeeva, Vera Nikolaevnaen
dc.contributor.authorMakienko, Marina Alekseevnaen
dc.contributor.authorAvanesova, E. G.en
dc.date.accessioned2016-10-21T14:55:38Z-
dc.date.available2016-10-21T14:55:38Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationFadeeva V. N. Philosophical analysis of models of engineering education in Russia / V. N. Fadeeva, M. A. Makienko, E. G. Avanesova // SHS Web of Conferences. — Les Ulis : EDP Sciences, 2016. — Vol. 28 : Research Paradigms Transformation in Social Sciences (RPTSS 2015) : International Conference, December 15-17, 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [01035, 5 p.].ru
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/33076-
dc.description.abstractThis article defines the principles of the philosophical approach to the problems of engineering education. Ontological, epistemological and axiological components of the proposed approach are distinguished. Assessment criteria of engineering education models are specified. Basing on the presented principles and criteria, the analysis of Russian engineering education models is performed. The authors distinguish the following models: classical (tsarism), soviet transitional, soviet industrial, physicotechnical model, soviet mass (reproductive) and Russian transitional models. In addition among developing models it is possible to recognize the following ones: methodological (creative) and outrunning (advanced) models. On the basis of the performed analysis, positive and negative aspects of the distinguished models are determined, and, it is possible to make a conclusion that every accomplished model emergence was reasoned by particular issues raised in the state at the particular period of time. The talking point of the necessity to design a proactive model of engineering education is formulated.en
dc.language.isoenen
dc.publisherEDP Sciencesru
dc.relation.ispartofSHS Web of Conferences. Vol. 28 : Research Paradigms Transformation in Social Sciences (RPTSS 2015). — Les Ulis, 2016.ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectинженерное образованиеru
dc.subjectРоссияru
dc.subjectфилософский подходru
dc.titlePhilosophical analysis of models of engineering education in Russiaen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра инженерного предпринимательства (ИП)ru
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра истории и философии науки и техники (ИФНТ)ru
local.description.firstpage1035-
local.filepathhttp://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162801035-
local.identifier.bibrecRU\TPU\network\14732-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18857-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\21252-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\37078-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\33520-
local.localtypeДокладru
local.volume282015-
local.conference.nameResearch Paradigms Transformation in Social Sciences-
local.conference.date2015-
dc.identifier.doi10.1051/shsconf/20162801035-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1051-shsconf-20162801035.pdf87,98 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.