Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33333
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKorneva, Olga Yurievnaen
dc.contributor.authorKazakov, Vladimiren
dc.contributor.authorUstyuzhanina, Anna Konstantinovnaen
dc.contributor.authorEfremova, Oksana Nikolaevnaen
dc.date.accessioned2016-10-27T08:33:56Z-
dc.date.available2016-10-27T08:33:56Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationComplicated Adaptive Systems as a Way to Improve Higher Education / O. Yu. Korneva [et al.] // The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (EpSBS). — 2016. — Vol. 7 : Lifelong Wellbeing in the World (WELLSO 2015) : II International Scientific Symposium, 18-22 May 2015, Tomsk, Russian Federation : [proceedings]. — [P. 400-407].ru
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/33333-
dc.description.abstractThe aspiration to constant economic wellbeing and intensive transformation of the scientific world detects a problem of adaptation in high professional education (HPE). The HPE system built in the socio-economic structure reacts with a delay to changes in the environment. In the article we claim that HPE systems have features of bio-systems: self-preservation and adequate response to external stimuli. It is supposed that this delay can be overcome if we insert into the system the elements which can improve its adaptability. As the quantitative evaluation of the system gives no grounds to the model construction, our study offers a new concept of high professional education model building. To make a diagnostics of the HPE system and to create a model of HPE adaptation to the environmental challenges we use the method of fuzzy logics, comprising a base of rules and membership functions. The proposed algorithm of fuzzy output is based on the expert assessment data of the Russian Association of Engineering Universities received during the accreditation of engineering specialties in 10 universities of Russia.en
dc.language.isoenen
dc.publisherFuture Academyru
dc.relation.ispartofThe European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (EpSBS). Vol. 7 : Lifelong Wellbeing in the World (WELLSO 2015). — Nicosia, 2016.ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectсложные системыru
dc.subjectадаптивные системыru
dc.subjectвысшее образованиеru
dc.subjectадаптацияru
dc.subjectпрофессиональное образованиеru
dc.subjectаккредитацияru
dc.titleComplicated Adaptive Systems as a Way to Improve Higher Educationen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра экономики (ЭКОН)ru
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Физико-технический институт (ФТИ)::Кафедра иностранных языков физико-технического института (ИЯФТ)ru
local.description.firstpage400-
local.description.lastpage407-
local.filepathhttp://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.02.52-
local.identifier.bibrecRU\TPU\network\12058-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18375-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18736-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\30987-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\33603-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\36297-
local.localtypeДокладru
local.volume72015-
local.conference.nameLifelong Wellbeing in the World (WELLSO 2015)-
local.conference.date2015-
dc.identifier.doi10.15405/epsbs.2016.02.52-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
dx.doi.org-10.15405-epsbs.2016.02.52.pdf405,22 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.