Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33658
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorShchitov, Aleksandr Grigorievichen
dc.contributor.authorShchitova, Olga Grigorievnaen
dc.contributor.authorShchitova, Dariaen
dc.contributor.authorStasinska, Polinaen
dc.contributor.authorChieu, Doanen
dc.date.accessioned2016-11-21T04:50:46Z-
dc.date.available2016-11-21T04:50:46Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationFeatures of the Learning Modular System Moodle Use in Teaching the Russian Language to Russian and Foreign Students at an Institution of Higher Education / A. G. Shchitov [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 170-175].en
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/33658-
dc.description.abstractThis paper introduces possibilities and conditions of teaching Russian with the use of the learning modular system Moodle. The experience of using this platform of teachers of National Research Tomsk Polytechnic University (Russia) is analyzed. We consider conditions for the optimization of the learning process which includes the use of traditional and innovative technologies to form student's actual speech competencies with the help of digital educational resources, interactive technologies, and his independent work. The tools used help to ensure training of highly qualified professionals to meet the needs of modern society, and are judged to be a necessary condition for the development of communicative and social competencies among Russian and foreign students studying at Tomsk Polytechnic University.en
dc.language.isoenen
dc.publisherElsevieren
dc.relation.ispartofProcedia - Social and Behavioral Sciences. Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015). — Amsterdam, 2015.ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectобучениеru
dc.subjectмодульные системыru
dc.subjectMoodleru
dc.subjectрусский языкru
dc.subjectиностранные студентыru
dc.subjectинновационные технологииru
dc.subjectобразовательные ресурсыru
dc.subjectинтерактивные технологииru
dc.subjectкомпетенцииru
dc.titleFeatures of the Learning Modular System Moodle Use in Teaching the Russian Language to Russian and Foreign Students at an Institution of Higher Educationen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт международного образования и языковой коммуникации (ИМОЯК)::Кафедра русского языка как иностранного (РКИ)ru
local.description.firstpage170-
local.description.lastpage175-
local.filepathhttp://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.613-
local.identifier.bibrecRU\TPU\network\15238-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18970-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\37202-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\33796-
local.localtypeДокладru
local.volume215-
local.conference.nameInternational Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions-
local.conference.date2015-
dc.identifier.doi10.1016/j.sbspro.2015.11.613-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.613.pdf243,13 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.