Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33682
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Shatokhina, Anastasia Olegovna | en |
dc.contributor.author | Sedelnikova, Olga Viktorovna | en |
dc.date.accessioned | 2016-11-21T04:50:57Z | - |
dc.date.available | 2016-11-21T04:50:57Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Shatokhina A. O. Learning International Literary Connections as a Means of Promoting Tolerance: Specificity of the Early Stage of F. M. Dostoevsky's Work Reception in Great Britain / A. O. Shatokhina, O. V. Sedelnikova // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 329-333]. | en |
dc.identifier.uri | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33682 | - |
dc.description.abstract | The paper describes a new approach to learning and teaching foreign language communication stressing the significance of promoting tolerance in the learners. It suggests including history of the writer's work reception in the course programme of EFL students. To illustrate the approach, the article analyses the key tendencies of Dostoevsky's early reception in the United Kingdom, explains the significance of “The Russian Novel” by French diplomat and critic E. M. de Vogue as one of the important factors determining the Russian writer's work interpretation, considers H. Vizetelly and F. Whishaw's contribution to introduction of the first English translations to the British readers. The paper summarises the reviews of Dostoevsky's works placed in the British literary periodicals. It also describes the impact of Anglo-French rapprochement on the literary and cultural interchanges and Dostoevsky's reception in particular. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Elsevier | en |
dc.relation.ispartof | Procedia - Social and Behavioral Sciences. Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015). — Amsterdam, 2015. | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.subject | международные связи | ru |
dc.subject | толерантность | ru |
dc.subject | обучение | ru |
dc.subject | иностранные языки | ru |
dc.subject | переводы | ru |
dc.title | Learning International Literary Connections as a Means of Promoting Tolerance: Specificity of the Early Stage of F. M. Dostoevsky's Work Reception in Great Britain | en |
dc.type | Conference Paper | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferencePaper | en |
dcterms.audience | Researches | en |
local.department | Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт международного образования и языковой коммуникации (ИМОЯК)::Кафедра русского языка как иностранного (РКИ) | ru |
local.department | Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра иностранных языков (ИЯСГТ) | ru |
local.description.firstpage | 329 | - |
local.description.lastpage | 333 | - |
local.filepath | http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.642 | - |
local.identifier.bibrec | RU\TPU\network\15262 | - |
local.identifier.colkey | RU\TPU\col\18970 | - |
local.identifier.colkey | RU\TPU\col\18376 | - |
local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\32854 | - |
local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\37211 | - |
local.localtype | Доклад | ru |
local.volume | 215 | - |
local.conference.name | International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions | - |
local.conference.date | 2015 | - |
dc.identifier.doi | 10.1016/j.sbspro.2015.11.642 | - |
Располагается в коллекциях: | Материалы конференций |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.642.pdf | 212,82 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.