Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33685
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Vasilyeva, Tatyana | en |
dc.contributor.author | Uskova, Olga | en |
dc.contributor.author | Kosheleva, Elena Yurievna | en |
dc.contributor.author | Dong Thi Lin Jang | en |
dc.date.accessioned | 2016-11-21T04:50:58Z | - |
dc.date.available | 2016-11-21T04:50:58Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Preserving Russian Cultural Identity of Learners in Multicultural Learning Environment / T. V. Vasilyeva [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 32-37]. | en |
dc.identifier.uri | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33685 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this article is to move readers toward a deeper understanding of and wider respect for the issues of the modern system of bilingual education based on the principles of multiculturalism. Different conditions of learning are taken into account: the Russian language in restricted linguistic medium as well as Russian as a foreign language. The principles of multiculturalism determine the educational concepts used in teaching Russian to diverse categories of learners. The authors developed different approaches to the methodology of teaching the Russian language depending upon the conditions of the language environment. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Elsevier | en |
dc.relation.ispartof | Procedia - Social and Behavioral Sciences. Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015). — Amsterdam, 2015. | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.subject | культурная идентичность | ru |
dc.subject | мультикультурализм | ru |
dc.subject | русский язык как иностранный | ru |
dc.subject | языковая среда | ru |
dc.title | Preserving Russian Cultural Identity of Learners in Multicultural Learning Environment | en |
dc.type | Conference Paper | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferencePaper | en |
dcterms.audience | Researches | en |
local.department | Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт международного образования и языковой коммуникации (ИМОЯК)::Кафедра междисциплинарная (МД) | ru |
local.description.firstpage | 32 | - |
local.description.lastpage | 37 | - |
local.filepath | http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.570 | - |
local.identifier.bibrec | RU\TPU\network\15209 | - |
local.identifier.colkey | RU\TPU\col\19012 | - |
local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\30926 | - |
local.localtype | Доклад | ru |
local.volume | 215 | - |
local.conference.name | International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions | - |
local.conference.date | 2015 | - |
dc.identifier.doi | 10.1016/j.sbspro.2015.11.570 | - |
Располагается в коллекциях: | Материалы конференций |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.570.pdf | 191,53 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.