Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/36626
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kladiev, Sergey Nikolaevich | en |
dc.contributor.author | Solozhenko, Anton | en |
dc.contributor.author | Filipas, Alexander | en |
dc.date.accessioned | 2017-02-03T06:39:12Z | - |
dc.date.available | 2017-02-03T06:39:12Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Kladiev S. N. Vector Control System Design for Four Degree-of-Freedom Dynamic Flexible Simulation of the Variable-Frequency Drive / S. N. Kladiev, A. V. Solozhenko, A. A. Filipas // MATEC Web of Conferences. — 2017. — Vol. 91 : Smart Grids 2017 : The Fourth International Youth Forum, October 10-14, 2016, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [01040, 4 p.]. | ru |
dc.identifier.uri | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/36626 | - |
dc.description.abstract | In the present work we investigate the control system development of the drive simulators to train driver/operator driving skills, taking into account the ever-changing terrain. In order to meet the required response of the four degree-of-freedom motion platform servomotor current studies have been focused on the vector control of the resistance motor angular velocity from the sensor being incremental encoder. In proposed system the standard security of the frequency converter is realized. It leads to overload capacity of two times within minutes determined by servomotor inertia. Further, we represent the algorithms: positional limitation, reliable acceleration and restraint, frequency break. As well as we demonstrate the position switches implement in software. As a result, the control system commands the control of the angular position of the platform in coordinates. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | EDP Sciences | ru |
dc.relation.ispartof | MATEC Web of Conferences. Vol. 91 : Smart Grids 2017. — Les Ulis, 2017. | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.subject | приводы | ru |
dc.subject | тренажеры | ru |
dc.subject | вождение | ru |
dc.subject | водители | ru |
dc.subject | двигатели | ru |
dc.subject | датчики | ru |
dc.subject | переключатели | ru |
dc.subject | программное обеспечение | ru |
dc.subject | платформы | ru |
dc.title | Vector Control System Design for Four Degree-of-Freedom Dynamic Flexible Simulation of the Variable-Frequency Drive | en |
dc.type | Conference Paper | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferencePaper | en |
dcterms.audience | Researches | en |
local.department | Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Энергетический институт (ЭНИН)::Кафедра электропривода и электрооборудования (ЭПЭО) | ru |
local.description.firstpage | 1040 | - |
local.filepath | http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/20179101040 | - |
local.identifier.bibrec | RU\TPU\network\18290 | - |
local.identifier.colkey | RU\TPU\col\18674 | - |
local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\34171 | - |
local.localtype | Доклад | ru |
local.volume | 912017 | - |
local.conference.name | Smart Grids 2017 | - |
local.conference.date | 2016 | - |
dc.identifier.doi | 10.1051/matecconf/20179101040 | - |
Располагается в коллекциях: | Материалы конференций |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
dx.doi.org-10.1051-matecconf-20179101040.pdf | 268,15 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.