Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/45562
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Knyazeva, Elena | en |
dc.contributor.author | Galanina, Ekaterina Vladimirovna | en |
dc.date.accessioned | 2017-12-25T10:10:00Z | - |
dc.date.available | 2017-12-25T10:10:00Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Knyazeva E. Directions of myth research in video games / E. Knyazeva, E. V. Galanina // Journal of Economics and Social Sciences. — 2017. — № 11. — [5 p.]. | en |
dc.identifier.issn | 2312-2978 | - |
dc.identifier.uri | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/45562 | - |
dc.description.abstract | This article is devoted to the identification of the main trends of myth research in video games. We have considered various approaches to defining the essence of myth. We suggest understanding myth as an inherent feature of the human consciousness that allows creating primary life meanings of an individual that are not questioned. There are two types of mythological reality construction that we distinguish here: mythmaking and mythodesign. We also suggest the following directions of myth research in video games: the study of mythodesign in video games; the analysis of archetypes usage, mythologems, mythological images, symbols and plots in video games; the study of mythological narrative construction features in video games; identification and analysis of mythological ideas shared by gaming communities and subcultures. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Томский политехнический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Journal of Economics and Social Sciences. 2017. № 11 | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.source | Journal of Economics and Social Sciences | ru |
dc.subject | video game | ru |
dc.subject | myth | ru |
dc.subject | видеоигры | ru |
dc.subject | мифы | ru |
dc.subject | мифодизайн | ru |
dc.subject | архетипы | ru |
dc.subject | мифологемы | ru |
dc.title | Directions of myth research in video games | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dcterms.audience | Researches | en |
local.department | Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра инженерного предпринимательства (ИП) | ru |
local.description.firstpage | 5 | - |
local.filepath | http://jess.esrae.ru/60-257 | - |
local.identifier.bibrec | RU\TPU\prd\274762 | - |
local.identifier.colkey | RU\TPU\col\18857 | - |
local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\31078 | - |
local.issue | 11 | - |
local.localtype | Статья | ru |
Располагается в коллекциях: | Journal of Economics and Social Sciences |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
jess-60-257.pdf | 282,91 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.