Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/57383
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorАхмедиярова, А. Т.ru
dc.contributor.authorСонькин, Михаил Аркадьевичru
dc.contributor.authorЯворский, В. В.ru
dc.contributor.authorФофанов, Олег Борисовичru
dc.contributor.authorКлюева, Е. Г.ru
dc.contributor.authorЧванова, А. О.ru
dc.date.accessioned2020-01-20T09:58:40Z-
dc.date.available2020-01-20T09:58:40Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationФормирование хранилища данных путей передвижения в городе / А. Т. Ахмедиярова [и др.] // Информационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине : сборник научных трудов VI Международной конференции, 14-19 октября 2019 г., Томск. — Томск : Изд-во ТПУ, 2019. — [73-78].ru
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/57383-
dc.description.abstractThe paper considers the concept of studying the infrastructure of transport systems. The study of the actual environment is very important for transport systems due to the fact that the actual environment forms and determines the objective needs of infrastructure development and transport technologies. The paper shows that for the rational organization of the transport system it is important to determine the processes of interaction between the control system, the control object and the actual environment. The main product of the current environment for the transport system can be represented in the form of potential correspondence between the districts of the city, points on the transport network, which are then distributed along the route networks. First of all, it is necessary to create data warehouses for the urban public transport management system. The concept of data warehouse involves the implementation of a single integrated data source. As a basis, it is proposed to use a multidimensional model that allows you to allocate different dimensions for different parameters. In the course of the study the models of movement of passengers of urban passenger transport on the basis of Hyper networks are considered. It is shown that the equilibrium state corresponds to the minimum time spent on the movement of passengers and determines the distribution of passengers along the routes in accordance with the strategy of choosing the path. In the proposed model, the equilibrium state determines the distribution of passengers along the routes in accordance with the path selection strategy. The possibilities of modeling the movement of passengers of urban passenger transport on the basis of Hyper networks are considered.en
dc.language.isoruen
dc.relation.ispartofИнформационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине : сборник научных трудов VI Международной конференции, 14-19 октября 2019 г., Томск. — Томск, 2019.ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectэлектронные ресурсыru
dc.subjectintelligent transport systemsru
dc.subject"smart" cityru
dc.subjectdata storageru
dc.subjectmovementru
dc.subjecturban transportru
dc.subjecthypernetworkru
dc.subjectинтеллектуальные системыru
dc.subjectтранспортные системыru
dc.subjectхранениеru
dc.subjectданныеru
dc.subjectгиперсетиru
dc.titleФормирование хранилища данных путей передвижения в городеru
dc.title.alternativeThe formation of the data warehouse of movement paths in the cityen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.description.firstpage73-
local.description.lastpage78-
local.filepathconference_tpu-2019-C24_p73-78.pdf-
local.identifier.bibrecRU\TPU\conf\32007-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\25548-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\26758-
local.localtypeДокладru
local.conference.nameИнформационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине-
local.conference.date2019-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
conference_tpu-2019-C24_p73-78.pdf638,59 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.