Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/15050
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKrivtsova, Nadezhda Igorevnaru
dc.contributor.authorTataurshikov, A. A.ru
dc.contributor.authorIvanchina, Emilia Dmitrievnaru
dc.contributor.authorKrivtsov, E. B.ru
dc.date.accessioned2016-03-18T07:59:05Z-
dc.date.available2016-03-18T07:59:05Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationMathematical Modelling of Diesel Fuel Hydrodesulfurization Kinetics / N. I. Krivtsova [et al.] // Procedia Chemistry. — 2015. — Vol. 15 : Chemistry and Chemical Engineering in XXI century (CCE 2015) : XVI International Scientific Conference dedicated to Professor L.P. Kulyov, 25-29 May 2015, Tomsk, Russia. — [P. 180-186].ru
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/15050-
dc.description.abstractThe experimental data for hydrogenation of sulfur compounds including benzothiophenes (BT) and dibenzothiophenes (DBT) in the diesel fuel with 1.4 mass% of sulfur content is obtained using the laboratory setup with the aluminum-cobalt-molybdenum catalyst GKD-202 at the pressure of 3.5 MPa and different temperatures. The sulfur compound removal factor reaches 98 mass%. Dynamics of DBT and BT concentrations allowed designing a kinetic model represented by the system of differential equations of individual sulfur compound rates. The kinetic model was included in the developed software. The basis of the algorithm for reverse kinetic problem solution is the method of scanning through predefined range of constants. This enables performing the calculation with an error not exceeding 0.007%. The obtained data confirmed that chemical activity increases in the order: DBT, BT, sulfides. The rate of desulfurization decreases with increase in alkyl substituents concentrations. DBT desulfurization is much worse than the one of BT. The calculated data allowed building the graphs representing BT and DBT concentration dynamics.ru
dc.language.isoenen
dc.publisherElsevierru
dc.relation.ispartofProcedia Chemistry. Vol. 15 : Chemistry and Chemical Engineering in XXI century (CCE 2015). — Amsterdam, 2015.ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectматематическое моделированиеru
dc.subjectпрограммированиеru
dc.subjectгидроочисткаru
dc.subjectдизельные фракцииru
dc.subjectэнергия активацииru
dc.subjectдизельное топливоru
dc.titleMathematical Modelling of Diesel Fuel Hydrodesulfurization Kineticsru
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт природных ресурсов (ИПР)::Кафедра химической технологии топлива и химической кибернетики (ХТТ)ru
local.description.firstpage180-
local.description.lastpage186-
local.filepathhttp://dx.doi.org/10.1016/j.proche.2015.10.029-
local.identifier.bibrecRU\TPU\network\10429-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18665-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\33903-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\31274-
local.localtypeДокладru
local.volume152015-
local.conference.nameChemistry and Chemical Engineering in XXI century-
local.conference.date2015-
dc.identifier.doi10.1016/j.proche.2015.10.029-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
j.proche.2015.10.029.pdf320,42 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.