Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/15118
Название: | Educational Potential of Case-Study Technology |
Авторы: | Fedorinova, Zoya Vladimirovna Vorobyeva, Viktoriya Vladimirovna Malyanova, Marina |
Ключевые слова: | кейс-технологии; обучение; образовательный потенциал; совместная деятельность |
Дата публикации: | 2015 |
Издатель: | Elsevier |
Библиографическое описание: | Fedorinova Z. V. Educational Potential of Case-Study Technology / Z. V. Fedorinova, V. V. Vorobyeva, M. Malyanova // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 206 : Linguistic and Cultural Studies: Traditions and Innovations, LKTI : XVth International Conference, 9-11 November, 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 247-253]. |
Аннотация: | This article presents the results of phenomenological and typological analysis of case-study technology educational potential. The definition “educational potential of case-study technology” is given, the main characteristics of which are changed in communication and collaborative activity quality, appearance of educational initiatives, change of participants’ position in learning process, formation of “collective subject” in collaborative activity, increase of learning (subject) results. Dependence between case-study technology application and quality of learning process participants’ involvement in the collaborative activity, and with the quality of educational (subject) results is established. |
URI: | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/15118 |
Располагается в коллекциях: | Материалы конференций |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
j.sbspro.2015.10.018.pdf | 381,26 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.