Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/15281
Название: | L2 Potential for University in the Context of Competence Approach |
Авторы: | Anikina, Zhanna Sergeevna Golianskaia, Evgeniia |
Ключевые слова: | компетентностный подход; саморазвитие; компетенции; обучение; университеты |
Дата публикации: | 2015 |
Издатель: | Elsevier |
Библиографическое описание: | Anikina Zh. S. L2 Potential for University in the Context of Competence Approach / Zh. S. Anikina, E. Golianskaia // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 206 : Linguistic and Cultural Studies: Traditions and Innovations, LKTI : XVth International Conference, 9-11 November, 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 133-136]. |
Аннотация: | Contemporary studies in the field of language acquisition show that the choice of a basic learning approach is of vital importance. To date, Russian educationalists reckon that competence-based approach is the most appropriate one. Firstly, this approach stimulates learner's self-development. It allows a learner to cognize oneself and realize individual abilities. Secondly, the approach mentioned broadens the potential of academic subjects, as it brings about the development of several competences. Finally, competence-based approach leads to the development of learner autonomy, which is regarded one of the most significant learning outcomes at a university. |
URI: | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/15281 |
Располагается в коллекциях: | Материалы конференций |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
j.sbspro.2015.10.041.pdf | 299,39 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.