Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/17318Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Казиев, А. Б. | ru |
| dc.contributor.author | Прокопюк, С. Ю. | ru |
| dc.contributor.author | Хаустов, Павел Александрович | ru |
| dc.contributor.author | Серикова, Галина Николаевна | ru |
| dc.date.accessioned | 2016-03-30T09:18:24Z | - |
| dc.date.available | 2016-03-30T09:18:24Z | - |
| dc.date.issued | 2015 | - |
| dc.identifier.citation | Использование средств искусственного интеллекта в разработке компьютерных игр / А. Б. Казиев [и др.] // Информационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине : сборник научных трудов II Международной конференции, 19-22 мая 2015 г., Томск. — Томск : Изд-во ТПУ, 2015. — [С. 144-146]. | ru |
| dc.identifier.uri | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/17318 | - |
| dc.description.abstract | Computer games industry is one of the most developing industries of computer technology now. One of the fundamental components of the success of a game is the artificial intelligence system. The article describes the current situation regarding the application of scientific methodology of artificial intelligence application in the game development, as well as the prospects offered by embedding additional funds in the development and using of such methodologies. In the course of the research work has been done on the modeling of artificial intelligence to manage objects in a typical computer game. The results of the work have been analyzed. | ru |
| dc.language.iso | ru | en |
| dc.relation.ispartof | Информационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине : сборник научных трудов II Международной конференции, 19-22 мая 2015 г., Томск. — Томск, 2015. | ru |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
| dc.subject | искусственный интеллект | ru |
| dc.subject | компьютерные игры | ru |
| dc.subject | компьютерные технологии | ru |
| dc.subject | игровые процессы | ru |
| dc.subject | разработка | ru |
| dc.title | Использование средств искусственного интеллекта в разработке компьютерных игр | ru |
| dc.type | Conference Paper | en |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/conferencePaper | en |
| dcterms.audience | Researches | en |
| local.department | Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт кибернетики (ИК)::Кафедра вычислительной техники (ВТ) | ru |
| local.department | Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра менеджмента (МЕН) | ru |
| local.description.firstpage | 144 | - |
| local.description.lastpage | 146 | - |
| local.filepath | http://www.lib.tpu.ru/fulltext/c/2015/C24/063.pdf | - |
| local.identifier.bibrec | RU\TPU\conf\11941 | - |
| local.identifier.colkey | RU\TPU\col\18699 | - |
| local.identifier.colkey | RU\TPU\col\18855 | - |
| local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\30104 | - |
| local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\30484 | - |
| local.localtype | Доклад | ru |
| local.conference.name | Информационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине | - |
| local.conference.date | 2015 | - |
| Appears in Collections: | Материалы конференций | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| conference_tpu-2015-C24-063.pdf | 473,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.