Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/18516
Title: Psychological approach in teaching English
Authors: Plotnikov, A. V.
metadata.dc.contributor.advisor: Stepura, Svetlana Nikolaevna
Keywords: обучение; английский язык; стандартные методики; психологический подход; ТПУ
Issue Date: 2015
Publisher: Изд-во ТПУ
Citation: Plotnikov A. V. Psychological approach in teaching English / A. V. Plotnikov ; sci. ad. S. N. Stepura // Коммуникативные аспекты языка и культуры : сборник материалов XV Международной научно-практической конференции студентов и молодых ученых, г. Томск, 19-21 мая 2015 г. : в 3 ч. — Томск : Изд-во ТПУ, 2015. — Ч. 3. — [С. 19-22].
Abstract: The aspect of foreign language learning is one of the most important issues in TPU since its mission is to increase the competitiveness of the country and provide education of engineering elite by the internalization of the research. Thus the question of the most effective approach in teaching a foreign language becomes vital. Most of the standard methods in teaching a foreign language presented here focus on the analysis, instead we suggest to apply a psychological approach which concentrates on the integrity of the language. Изучение иностранного языка является одним из самых важных вопросов в Томском политехническом университете; его миссия - повышение конкурентоспособности страны и обеспечение подготовки инженерной элиты за счет интернационализации исследований. Так, вопрос поиска наиболее эффективного метода обучения иностранному языку выходит на первое место. Большинство общепринятых методов сконцентрированы на анализе изучаемого материала, разбивающего язык на отдельные аспекты; в данной работе предлагается психологический подход в изучении иностранного языка с акцентом на его целостности.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/18516
Appears in Collections:Материалы конференций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
conference_tpu-2015-C77-V3-006.pdf155,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.