Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33061
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorBrylina, Irina Vladimirovnaen
dc.contributor.authorTurchevskaya, Bellaen
dc.contributor.authorBogoryad, Nataliya Vladimirovnaen
dc.contributor.authorBrylin, Vladimir Ivanovichen
dc.contributor.authorChaplinskaya, Yanaen
dc.date.accessioned2016-10-21T14:55:31Z-
dc.date.available2016-10-21T14:55:31Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationCritical Thinking as a Cognitive Educational Technology / I. V. Brylina [et al.] // SHS Web of Conferences. — Les Ulis : EDP Sciences, 2016. — Vol. 28 : Research Paradigms Transformation in Social Sciences (RPTSS 2015) : International Conference, December 15-17, 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [01018, 4 p.].ru
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/33061-
dc.description.abstractThe article deals with higher education issues related to the formation of students’ intellectual work skills. The research objective of the paper was to consider critical thinking as a cognitive technology in education. In this regard, the didactic and structural approaches to the study of critical thinking do not contradict one another: each approach is a logical complement of the other and reveals certain aspects of the complex concept of critical thinking, giving emphasis to the argument, which is a tool, used both in critical and dogmatic thinking. By the general competence we mean principles of thinking, the ability to produce a reasoned piece of oral and written language, understanding and analysis of philosophical issues, considering the essence and value of the information. Among the professional competencies, the following should be listed: the ability to reconsider the gathered experience critically, the ability to collect, process, and interpret the data of modern research, to form judgments about the value and impact of the professional activity. The logical competence draws focused attention to the critical argument, regarding it throughout the course Logic. It is concluded that critical thinking can be seen as a cognitive educational technology for the formation of logical competence.en
dc.language.isoenen
dc.publisherEDP Sciencesru
dc.relation.ispartofSHS Web of Conferences. Vol. 28 : Research Paradigms Transformation in Social Sciences (RPTSS 2015). — Les Ulis, 2016.ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectкритическое мышлениеru
dc.subjectобразовательные технологииru
dc.subjectстудентыru
dc.subjectкомпетентностьru
dc.subjectвысшее образованиеru
dc.titleCritical Thinking as a Cognitive Educational Technologyen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра истории и философии науки и техники (ИФНТ)ru
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра иностранных языков (ИЯСГТ)ru
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт природных ресурсов (ИПР)::Кафедра бурения скважин (БС)ru
local.description.firstpage1018-
local.filepathhttp://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162801018-
local.identifier.bibrecRU\TPU\network\14713-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\21252-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18376-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18666-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\33600-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\33170-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\32822-
local.localtypeДокладru
local.volume282015-
local.conference.nameResearch Paradigms Transformation in Social Sciences-
local.conference.date2015-
dc.identifier.doi10.1051/shsconf/20162801018-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1051-shsconf-20162801018.pdf67,8 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.