Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33074
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kirillov, Nikolay Petrovich | en |
dc.contributor.author | Fadeeva, Vera Nikolaevna | en |
dc.contributor.author | Fadeev, V. V. | en |
dc.date.accessioned | 2016-10-21T14:55:37Z | - |
dc.date.available | 2016-10-21T14:55:37Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Kirillov N. P. Modern philosophy of education / N. P. Kirillov, V. N. Fadeeva, V. V. Fadeev // SHS Web of Conferences. — Les Ulis : EDP Sciences, 2016. — Vol. 28 : Research Paradigms Transformation in Social Sciences (RPTSS 2015) : International Conference, December 15-17, 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [01034, 5 p.]. | ru |
dc.identifier.uri | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33074 | - |
dc.description.abstract | The authors suggest the concept of philosophy of education, which implies that education is focused on building the concept of a creative professional. The paper actualizes problems of methodology of scientific knowledge, ontological and gnoseological thinking alongside with their role in education. It is claimed that understanding of gnoseological thinking that captures the cognitive process as a whole, including methods, resources, procedures, approaches and ability to apply this method within the scope of science in any educational process, is a necessary condition in developing a creatively thinking professional. Thus, in order to implement this objective the paper covers the use of interdisciplinary and abovedisciplinary approaches in education. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | EDP Sciences | ru |
dc.relation.ispartof | SHS Web of Conferences. Vol. 28 : Research Paradigms Transformation in Social Sciences (RPTSS 2015). — Les Ulis, 2016. | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.subject | философия | ru |
dc.subject | образование | ru |
dc.subject | научное познание | ru |
dc.subject | творческое мышление | ru |
dc.subject | учебный процесс | ru |
dc.title | Modern philosophy of education | en |
dc.type | Conference Paper | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferencePaper | en |
dcterms.audience | Researches | en |
local.department | Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра инженерного предпринимательства (ИП) | ru |
local.department | Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра истории и философии науки и техники (ИФНТ) | ru |
local.description.firstpage | 1034 | - |
local.filepath | http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162801034 | - |
local.identifier.bibrec | RU\TPU\network\14730 | - |
local.identifier.colkey | RU\TPU\col\18857 | - |
local.identifier.colkey | RU\TPU\col\21252 | - |
local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\29869 | - |
local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\37078 | - |
local.localtype | Доклад | ru |
local.volume | 282015 | - |
local.conference.name | Research Paradigms Transformation in Social Sciences | - |
local.conference.date | 2015 | - |
dc.identifier.doi | 10.1051/shsconf/20162801034 | - |
Располагается в коллекциях: | Материалы конференций |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
dx.doi.org-10.1051-shsconf-20162801034.pdf | 84,95 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.