Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33644
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorTyabaev, Andrey Evgenievichen
dc.contributor.authorSedelnikova, Svetlana Fedorovnaen
dc.contributor.authorVoytovich, Aleksey Viktorovichen
dc.date.accessioned2016-11-21T04:50:39Z-
dc.date.available2016-11-21T04:50:39Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationTyabaev A. E. Student-Centered Learning: The Experience of Teaching International Students in Russian Universities / A. E. Tyabaev, S. F. Sedelnikova, A. V. Voytovich // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 84-89].en
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/33644-
dc.description.abstractThe paper focuses on the use of student-centered technologies when teaching international students of the Preparatory Department in the Russian language. The authors review such technologies as problem-based learning, search, research, and design technologies. The main emphasis is on gaming technologies. The feasibility of their use arises from the specific character of education of international students at the Preparatory Department. The paper presents potential applications of these methods and validates their use. The main supporting argument is that student-centered communicative technologies in general, and gaming techniques in particular, improve the quality of training for international students when used in the organization of the learning process. The authors emphasize the need for the teacher's personal activity in the educational process, including the use of student-centered communication technologies.en
dc.language.isoenen
dc.publisherElsevieren
dc.relation.ispartofProcedia - Social and Behavioral Sciences. Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015). — Amsterdam, 2015.ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectобучениеru
dc.subjectпреподаваниеru
dc.subjectиностранные студентыru
dc.subjectроссийские вузыru
dc.subjectличностно-ориентированное обучениеru
dc.subjectличностно-ориентированные технологииru
dc.subjectподготовительные отделенияru
dc.subjectкоммуникативные технологииru
dc.subjectучебный процессru
dc.titleStudent-Centered Learning: The Experience of Teaching International Students in Russian Universitiesen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт международного образования и языковой коммуникации (ИМОЯК)::Кафедра междисциплинарная (МД)ru
local.description.firstpage84-
local.description.lastpage89-
local.filepathhttp://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.578-
local.identifier.bibrecRU\TPU\network\15221-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\19012-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\37066-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\37065-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\37213-
local.localtypeДокладru
local.volume215-
local.conference.nameInternational Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions-
local.conference.date2015-
dc.identifier.doi10.1016/j.sbspro.2015.11.578-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.578.pdf195,48 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.