Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33680
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorSavilova, Svetlana Leonidovnaen
dc.contributor.authorShchitova, Olga Grigorievnaen
dc.contributor.authorShchitova, Dariaen
dc.contributor.authorLuchik Malgozhataen
dc.date.accessioned2016-11-21T04:50:56Z-
dc.date.available2016-11-21T04:50:56Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationThe Verbal-semantic Level of the Foreign Student Language Identity (Based on Internet Discourse) / S. L. Savilova [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 312-315].en
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/33680-
dc.description.abstractThis paper introduces characteristic features of the language identity of a foreign high school student as exemplified in the Internet discourse of National Research Tomsk Polytechnic University. The verbal-semantic language level has been investigated. The material for the study is based on foreign students' "live communication" texts from social networks. The analysis of lexical, grammatical, and syntactic levels of the Russian language in the student Internet discourse has shown the particularities of the lexical-semantic content of the collective high school bilingual student language identity and features of the student sociolect.en
dc.language.isoenen
dc.publisherElsevieren
dc.relation.ispartofProcedia - Social and Behavioral Sciences. Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015). — Amsterdam, 2015.ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectидентичностьru
dc.subjectзаимствованияru
dc.subjectонлайн-обучениеru
dc.subjectдискурсru
dc.subjectсленгru
dc.subjectдвуязычиеru
dc.titleThe Verbal-semantic Level of the Foreign Student Language Identity (Based on Internet Discourse)en
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт международного образования и языковой коммуникации (ИМОЯК)::Кафедра русского языка как иностранного (РКИ)ru
local.description.firstpage312-
local.description.lastpage315-
local.filepathhttp://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.639-
local.identifier.bibrecRU\TPU\network\15260-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18970-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\33795-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\33796-
local.localtypeДокладru
local.volume215-
local.conference.nameInternational Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions-
local.conference.date2015-
dc.identifier.doi10.1016/j.sbspro.2015.11.639-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.639.pdf245,32 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.