Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/35502
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorBelinskaya, Natalia Sergeevnaen
dc.contributor.authorIvanchina, Emilia Dmitrievnaen
dc.contributor.authorIvashkina, Elena Nikolaevnaen
dc.contributor.authorFrantsina, Evgeniya Vladimirovnaen
dc.contributor.authorSilko, Galina Yurievnaen
dc.date.accessioned2016-12-16T03:20:41Z-
dc.date.available2016-12-16T03:20:41Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationOptimal Technological Parameters of Diesel Fuel Hydroisomerization Unit Work Investigation by Means of Mathematical Modelling Method [Electronic resource] / N. S. Belinskaya [et al.] // Procedia Chemistry . — 2014 . — Vol. 10 : Chemistry and Chemical Engineering in XXI century . — [P. 258-266] .en
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/35502-
dc.description.abstractMathematical model of diesel fuel hydroisomerization has been developed on the base of the system analysis strategy, which consists of the sequence of the following stages: thermodynamic analysis of chemical reactions possibility, the hydrocarbons conversion scheme drafting, kinetic model development, kinetic parameters estimation by means of inverse kinetic problem solution and large massive of full-scale experimental data and model verification to the real process. Using the developed model, the hydroisomerization process kinetic regularities have been investigated, the temperature influence in the range of 350–410°С, pressure influence within 4.3-9.3 MPa, hydrogen containing gas flow rate influence in the range of 5000–53000 m{3}/h while the feed flow rate is 301 m{3}/h on the product composition have been studied. An optimal technological regime has been determined.en
dc.language.isoenen
dc.publisherElsevierru
dc.relation.ispartofProcedia Chemistry. Vol. 10 : Chemistry and Chemical Engineering in XXI century, 2014.en
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectматематические моделиru
dc.subjectтермодинамикаru
dc.subjectобратные задачиru
dc.subjectоптимизацияru
dc.subjectтехнологические параметрыru
dc.subjectдизельное топливоru
dc.subjectгидроизомеризацияru
dc.subjecthydroisomerizationru
dc.subjectmathematical modelru
dc.subjectthermodynamicsru
dc.subjectinverse kinetic problemru
dc.subjectoptimizationru
dc.titleOptimal Technological Parameters of Diesel Fuel Hydroisomerization Unit Work Investigation by Means of Mathematical Modelling Methoden
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт природных ресурсов (ИПР)::Кафедра химической технологии топлива и химической кибернетики (ХТТ)ru
local.description.firstpage258-
local.description.lastpage266-
local.filepathhttp://dx.doi.org/10.1016/j.proche.2014.10.043-
local.identifier.bibrecRU\TPU\network\3985-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18665-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\31267-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\31274-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\31275-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\32193-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\35979-
local.localtypeДокладru
local.volume10-
local.conference.nameChemistry and Chemical Engineering in XXI century-
local.conference.date2014-
dc.identifier.doi10.1016/j.proche.2014.10.043-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1016-j.proche.2014.10.043.pdf358,6 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.