Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/36577
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Frantsina, Evgeniya Vladimirovna | en |
dc.contributor.author | Belinskaya, Natalia Sergeevna | en |
dc.contributor.author | Popova, Natalya | en |
dc.date.accessioned | 2017-02-03T06:37:27Z | - |
dc.date.available | 2017-02-03T06:37:27Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Frantsina E. V. Development of the Mathematical Model of Diesel Fuel Catalytic Dewaxing Process Taking into Account Factors of Nonstationarity / E. V. Frantsina, N. S. Belinskaya, N. Popova // MATEC Web of Conferences. — 2016. — Vol. 85 : Chemistry and Chemical Technology in XXI Century (CCT 2016) : Conference, May 17-20, 2016, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [01023, 5 p.]. | en |
dc.identifier.uri | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/36577 | - |
dc.description.abstract | The paper describes the results of mathematical modelling of diesel fuel catalytic dewaxing process, performed taking into account the factors of process nonstationarity driven by changes in process technological parameters, feedstock composition and catalyst deactivation. The error of hydrocarbon contents calculation via the use of the developed model does not exceed 1.6 wt.%. This makes it possible to apply the model for solution to optimization and forecasting problems occurred in catalytic systems under industrial conditions. It was shown through the model calculation that temperature in the dewaxing reactor without catalyst deactivation is lower by 19 °С than actual and catalyst deactivation degree accounts for 32 %. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | EDP Sciences | ru |
dc.relation.ispartof | MATEC Web of Conferences. Vol. 85 : Chemistry and Chemical Technology in XXI Century (CCT 2016). — Les Ulis, 2016. | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.subject | математические модели | ru |
dc.subject | дизельные топлива | ru |
dc.subject | депарафинизация | ru |
dc.subject | каталитическая депарафинизация | ru |
dc.subject | каталитические системы | ru |
dc.subject | углеводороды | ru |
dc.subject | катализаторы | ru |
dc.title | Development of the Mathematical Model of Diesel Fuel Catalytic Dewaxing Process Taking into Account Factors of Nonstationarity | en |
dc.type | Conference Paper | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferencePaper | en |
dcterms.audience | Researches | en |
local.department | Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт природных ресурсов (ИПР)::Кафедра химической технологии топлива и химической кибернетики (ХТТ) | ru |
local.description.firstpage | 1023 | - |
local.filepath | http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/20168501023 | - |
local.identifier.bibrec | RU\TPU\network\18212 | - |
local.identifier.colkey | RU\TPU\col\18665 | - |
local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\32193 | - |
local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\31267 | - |
local.localtype | Доклад | ru |
local.volume | 852016 | - |
local.conference.name | Chemistry and Chemical Technology in XXI Century (CCT 2016) | - |
local.conference.date | 2016 | - |
dc.identifier.doi | 10.1051/matecconf/20168501023 | - |
Располагается в коллекциях: | Материалы конференций |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
dx.doi.org-10.1051-matecconf-20168501023.pdf | 98,73 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.