Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/46312
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorMeshcheryakova, Nataliya Nikolaevnaen
dc.contributor.authorZeremskaya, Yuliya Aleksandrovnaen
dc.contributor.authorMaksimova, Nataliya Gennadievnaen
dc.date.accessioned2018-02-08T01:58:39Z-
dc.date.available2018-02-08T01:58:39Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationMeshcheryakova N. N. Launching into Future / N. N. Meshcheryakova, Yu. A. Zeremskaya, N. G. Maksimova // The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (EpSBS). — 2017. — Vol. 26 : Responsible Research and Innovation (RRI 2016) : International Conference, 07-10 November 2016, Tomsk, Russian Federation : [proceedings]. — [P. 654-660].en
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/46312-
dc.description.abstractThe paper examines factors needed for science and technology convergence and tries to create new understanding and attitude to innovation with the help of modern educational tools in higher education institutes. The results of original research are described in this paper. The key task of the research was to elucidate students’ technological literacy and to get their ideas about the development of future technologies. Elements of a new education paradigm aimed at forming a single integrated picture of the world are formulated. During the study, two issues have been found out: 1) young people have no ideas about advanced technologies; 2) they do not realize their personal responsibility for the future of technological safety. Thus, educational paradigm can be based on the following principles: 1) recognition of the unity of social and natural environments; 2) taking into account characteristics of society development with high natural, technological, social and political risks; 3) admission of personal responsibility for moving to resource-efficient and nature-like technologies; 4) admission of responsibility in forming graduates’ social responsibility competence in their professional activities.en
dc.language.isoenen
dc.publisherFuture Academyru
dc.relation.ispartofThe European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (EpSBS). Vol. 26 : Responsible Research and Innovation (RRI 2016). — Nicosia, 2017.ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectpost-carbon societyru
dc.subjectnature-like technologiesru
dc.subjectinterdisciplinarityru
dc.subjectмеждисциплинарностьru
dc.subjectконвергенцияru
dc.subjectпарадигмыru
dc.subjectинновацииru
dc.subjectобразовательные технологииru
dc.subjectвысшее образованиеru
dc.titleLaunching into Futureen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Школа базовой инженерной подготовки (ШБИП)::Отделение социально-гуманитарных наук (ОСГН)ru
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Школа базовой инженерной подготовки (ШБИП)::Отделение иностранных языков (ОИЯ)ru
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ)::Кафедра инженерного предпринимательства (ИП)ru
local.description.firstpage654-
local.description.lastpage660-
local.filepathhttp://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.07.02.84-
local.identifier.bibrecRU\TPU\network\23937-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\23512-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\23510-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18857-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\37058-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\31966-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\33401-
local.localtypeДокладru
local.volume262016-
local.conference.nameResponsible Research and Innovation (RRI 2016)-
local.conference.date2016-
dc.identifier.doi10.15405/epsbs.2017.07.02.84-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
dx.doi.org-10.15405-epsbs.2017.07.02.84.pdf167,96 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.