Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/69235
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Asadullina, Liliya Ilgizovna | en |
dc.contributor.author | Истигечева, А. А. | ru |
dc.contributor.author | Асадуллина, Лилия Ильгизовна | ru |
dc.date.accessioned | 2021-12-24T03:58:53Z | - |
dc.date.available | 2021-12-24T03:58:53Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Истигечева, А. А. The Problems of Localization in Videogames Based on «Uncharted» Game Series / А. А. Истигечева, Л. И. Асадуллина ; sci. adv. L. I. Asadullina // Лингвистические и культурологические аспекты современного инженерного образования : сборник материалов II Международной научно-практической конференции, Томск, 10-12 ноября 2021 г. — Томск : Изд-во ТПУ, 2021. — [С. 49-54]. | ru |
dc.identifier.uri | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/69235 | - |
dc.description.abstract | This article describes the difficulties of the specific type of video game adaptation called localization and such aspects involved into this process as the game title, the wordplay, characters' addressing, context dependence, slangs and cultural features. We regard the examples based on the game «Uncharted» and offer the recommendations. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Томский политехнический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Лингвистические и культурологические аспекты современного инженерного образования : сборник материалов II Международной научно-практической конференции, Томск, 10-12 ноября 2021 г. | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial 4.0 International | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | - |
dc.subject | видеоигры | ru |
dc.subject | локализация | ru |
dc.subject | переводы | ru |
dc.subject | контексты | ru |
dc.subject | культура | ru |
dc.subject | video games | en |
dc.subject | localization | en |
dc.subject | localisers | en |
dc.subject | blind translation | en |
dc.subject | context | en |
dc.subject | culture | en |
dc.title | The Problems of Localization in Videogames Based on «Uncharted» Game Series | en |
dc.type | Conference Paper | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferencePaper | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
dcterms.audience | Researches | en |
local.description.firstpage | 41 | - |
local.description.lastpage | 46 | - |
local.filepath | conference_tpu-2021-C85_V1_p49-54.pdf | - |
local.identifier.bibrec | RU\TPU\conf\35754 | - |
local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\26699 | - |
local.localtype | Доклад | ru |
local.conference.name | Лингвистические и культурологические аспекты современного инженерного образования | ru |
local.conference.date | 2021 | - |
Appears in Collections: | Материалы конференций |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
conference_tpu-2021-C85_V1_p49-54.pdf | 561,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.