Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/15300
Название: Research Competencies Condition Assessment of Pupils from Humanitarian-oriented Classes of Comprehensive School
Авторы: Kazarina, Lidiya Anatolievna
Itsenko, Irina Aleksandrovna
Ключевые слова: профильное обучение; научно-исследовательская деятельность; компетенции; гуманитарные предметы; школы
Дата публикации: 2015
Издатель: Elsevier
Библиографическое описание: Kazarina L. A. Research Competencies Condition Assessment of Pupils from Humanitarian-oriented Classes of Comprehensive School / L. A. Kazarina, I. A. Itsenko // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 206 : Linguistic and Cultural Studies: Traditions and Innovations, LKTI : XVth International Conference, 9-11 November, 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 342-347].
Аннотация: The description of process and results of research competencies condition assessment of pupils from humanitarian subjects-oriented classes of comprehensive school is presented in the article. The interpretation of the obtained empirical data is given. The appeal to a problem of formation of research competence at pupils of comprehensive school is connected with the changing requirements of modern education to the organization and design of educational process, as well as formation of key competences at comprehensive school graduates. The transfer of the senior stage of comprehensive school to the profile training significantly expands opportunities for the research activity of pupils that is one of productive ways of their research competence formation.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/15300
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл РазмерФормат 
j.sbspro.2015.10.062.pdf290,3 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.