Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/16776
Title: Темпоральные аспекты образования
Authors: Попова, Алена Владимировна
Брылина, Ирина Владимировна
Keywords: образование; темпоральность; нелинейность; клиповое мышление; диалог
Issue Date: 2015
Publisher: Томский политехнический университет
Citation: Попова А. В. Темпоральные аспекты образования / А. В. Попова, И. В. Брылина // Вестник науки Сибири. — 2015. — № 3 (18). — [С. 1-10].
Abstract: Актуальность исследования заключается в том, что классическая наука сформировала устойчивую традицию считать объективность главным критерием научного познания. Все субъективные, в том числе исторические временные характеристики бытия, игнорировались, элиминировалисьиз процесса познания. Проблема темпоральности бытия не учитывалась. Она попала в дискурс эпистемологии в ХХ веке вместе с принципами относительности, дополнительности, целостности и др. Приобретя большую научную значимость в неклассическое время, проблема исследования темпоральности бытия оказа­лась малоисследованной научной и философской проблемой. The relevance of the research is determined by the fact that classical science has formed a stable tradition:the main criterion of scientific knowledge is its objectivity. All subjective, including historical temporal characteristicsof being were ignored, eliminated from the process of cognition. The problem of temporal beingwas disregarded. It got into the discourse of epistemology in the twentieth century, together with the principlesof relativity, complementarity, integrity and others. The problem of study of temporal being acquiredgreat scientific significance in the non­classical time, but turned out to be an uncharted scientific and philosophicalproblem.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/16776
ISSN: 2226-0064
Appears in Collections:Векторы благополучия: экономика и социум

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
931.pdf288,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.