Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/18390
Title: Audio books as a method of learning the English language
Authors: Bychkova, I. A.
metadata.dc.contributor.advisor: Azhel, Yuliya Petrovna
Keywords: аудиокниги; методы обучения; иностранный язык; кинестетика; восприятие
Issue Date: 2015
Publisher: Изд-во ТПУ
Citation: Bychkova I. A. Audio books as a method of learning the English language / I. A. Bychkova ; sci. ad. Yu. P. Azhel // Коммуникативные аспекты языка и культуры : сборник материалов XV Международной научно-практической конференции студентов и молодых ученых, г. Томск, 19-21 мая 2015 г. : в 3 ч. — Томск : Изд-во ТПУ, 2015. — Ч. 3. — [С. 67-70].
Abstract: The purpose of the article is to introduce some information about the method of learning a foreign language using audio books to the reader. The author draws attention to different ways of information perception (auditory, visual and kinesthetic) to let the reader evaluate the effectiveness of this learning method. Much attention is focused on the algorithm of learning English using an audio book. As an example, a famous book «The Adventures of Tom Sawyer» by Mark Twain is examined. In conclusion, the author underlines the advantages and disadvantages of the method. Цель данной статьи заключается в том, чтобы познакомить читателя с техникой изучения иностранного языка при помощи аудиокниг. Автор обращает внимание на различные способы восприятия информации (слуховой, зрительный и кинестетический), чтобы увидеть, насколько этот метод обучения может быть эффективным. Большое внимание уделяется алгоритму изучения английского языка с помощью аудиокниги. В качестве примера приводится знаменитая книга Марка Твена "Приключения Тома Сойера". В заключении автор указывает на преимущества и недостатки данного метода.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/18390
Appears in Collections:Материалы конференций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
conference_tpu-2015-C77-V3-023.pdf157,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.