Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/18511
Title: Using podcasts to promote learner autonomy
Authors: Lyssenko, T. A.
Pichugova, Inna Leonidovna
Keywords: учебная автономия; подкасты; преподавание; английский язык
Issue Date: 2015
Publisher: Изд-во ТПУ
Citation: Lyssenko T. A. Using podcasts to promote learner autonomy / T. A. Lyssenko, I. L. Pichugova // Коммуникативные аспекты языка и культуры : сборник материалов XV Международной научно-практической конференции студентов и молодых ученых, г. Томск, 19-21 мая 2015 г. : в 3 ч. — Томск : Изд-во ТПУ, 2015. — Ч. 3. — [С. 3-6].
Abstract: The article is focused on how podcast can promote learner autonomy. Special attention is given to what learner autonomy is and some basic characteristics of dependent and independent learners. The examples of using podcasts in foreign language teaching are given. Some advantages and disadvantages of using podcasts as well as the criteria for selecting podcasts are enumerated. В статье показано, как подкасты могут способствовать учебной автономии. Особое внимание уделяется тому, что такое учебная автономия, и основным характеристикам зависимых и независимых учащихся. Приводятся примеры использования подкастов в процессе обучения иностранному языку. Перечислены преимущества и недостатки применения подкастов, приведены основные критерии их отбора.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/18511
Appears in Collections:Материалы конференций

Files in This Item:
File SizeFormat 
conference_tpu-2015-C77-V3-001.pdf155,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.