Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/25753
Title: Использование информационно-коммуникационной платформы MOODLE в обучении иностранным языкам студентов технических пециальностей
Other Titles: Using software e-learning platform MOODLE in teaching foreign languages the students of technical spesialities
Authors: Сумцова, Ольга Витальевна
Keywords: информационно-коммуникационные платформы; Moodle; обучение; иностранные языки; студенты; технические специальности; программное обеспечение; английский язык; электронное обучение
Issue Date: 2014
Citation: Сумцова О. В. Использование информационно-коммуникационной платформы MOODLE в обучении иностранным языкам студентов технических пециальностей / О. В. Сумцова // Уровневая подготовка специалистов: электронное обучение и открытые образовательные ресурсы : сборник трудов I Всероссийской научно-методической конференции, 20-21 марта 2014 г., Томск. — Томск : Изд-во ТПУ, 2014. — [С. 151-153].
Abstract: This work is devoted to the integration of the software e-learning platform MOODLE into English language teaching the students of technical specialities. Without doubt, the platform is one of the most actual and effective technologies applied in the organization of English language teaching at technical universities nowadays. Foreign language teaching has been given consideration since recently because after graduating from the university modern engineers are supposed to possess an excellent knowledge of foreign language for specific purposes. Nowadays it is almost impossible to make a successful career in engineering without speaking English. But it is a complex task for non-linguistic students to acquire the knowledge of a foreign language for a very short period of time according to the education program. This problem could be solved by means of software e-learning platform MOODLE.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/25753
Appears in Collections:Материалы конференций

Files in This Item:
File SizeFormat 
conference_tpu-2014-C09-059.pdf379,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.