Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/31272
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorSushko, Anastasiya Viktorovnaen
dc.date.accessioned2016-08-29T10:57:10Z-
dc.date.available2016-08-29T10:57:10Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationSushko A. V. Definition of the term "creativity" in the works of foreign authors / A. V. Sushko // Journal of Economics and Social Sciences. — 2016. — № 8. — [4 p.].en
dc.identifier.issn2312-2978-
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/31272-
dc.description.abstractThe universal general theory of creativity does not exist. Creativity has been analyzed by scientists for hundreds years. The term "creativity" in translation from Latin (creatio) means "creation". "Creativity" is a process of creative activity of a person. This activity is resultants a new innovative product. Creativity is manifestation of the creator. The creator is the person who induces creative activity. The creator is responsible for the product he has created. The most well- known researchers of "creativity" are J. Guilford (1953) and E. Torrance (1988). Other authors claim that there are three aspects of creativity: person, process and product (N.Aderson (1990), T. Amabile (1998), E.Barron (1981), R.Woodman (1993), N.King (1990), etc.)."Creativity" is an ability of a person to use knowledge, skills and abilities for creation of a product for a short time. Progressive way of development demands product creativity, as it is essential for further success of extension.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoenen
dc.publisherТомский политехнический университетru
dc.relation.ispartofJournal of Economics and Social Sciences. 2016. № 8ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.sourceJournal of Economics and Social Sciencesru
dc.subjectтворческая личностьru
dc.subjectкреативная средаru
dc.subjectтворческие способностиru
dc.subjectкреативностьru
dc.titleDefinition of the term "creativity" in the works of foreign authorsen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Юргинский технологический институт (филиал) (ЮТИ)::Кафедра экономики и автоматизированных систем управления (ЭАСУ)ru
local.description.firstpage4-
local.filepathhttp://jess.esrae.ru/57-189-
local.identifier.bibrecRU\TPU\prd\259147-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18900-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\35164-
local.issue8-
local.localtypeСтатьяru
Располагается в коллекциях:Journal of Economics and Social Sciences

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
jess-57-189.pdf189,97 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.