Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33032
Название: Developing a blended learning based model for teaching foreign languages in engineering institutions
Авторы: Kudryashova, Aleksandra Vladimirovna
Gorbatova, Tatiana Nikolaevna
Rozhkova, Nadezhda
Ключевые слова: смешанные модели; иностранные языки; технические университеты; смешанное обучение; учебный процесс
Дата публикации: 2016
Издатель: EDP Sciences
Библиографическое описание: Kudryashova A. V. Developing a blended learning based model for teaching foreign languages in engineering institutions / A. V. Kudryashova, T. N. Gorbatova, N. E. Rozhkova // SHS Web of Conferences. — Les Ulis : EDP Sciences, 2016. — Vol. 28 : Research Paradigms Transformation in Social Sciences (RPTSS 2015) : International Conference, December 15-17, 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [01128, 4 p.].
Аннотация: The present paper deals with studying theoretical and methodical background of the concept of blended learning, which is the major didactic tool of the modern methods of foreign languages teaching. It also considers the principles of integrating blended learning in teaching foreign languages in engineering institutions. The basics of pedagogical modelling used for developing a model of integrating blended learning in the foreign language teaching are defined. The schematic model representation is given and the way of implementing the described model into the educational process is shown via the example of the lesson on "Cohesive devices".
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33032
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1051-shsconf-20162801128.pdf148,78 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.