Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33680
Название: The Verbal-semantic Level of the Foreign Student Language Identity (Based on Internet Discourse)
Авторы: Savilova, Svetlana Leonidovna
Shchitova, Olga Grigorievna
Shchitova, Daria
Luchik Malgozhata
Ключевые слова: идентичность; заимствования; онлайн-обучение; дискурс; сленг; двуязычие
Дата публикации: 2015
Издатель: Elsevier
Библиографическое описание: The Verbal-semantic Level of the Foreign Student Language Identity (Based on Internet Discourse) / S. L. Savilova [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 312-315].
Аннотация: This paper introduces characteristic features of the language identity of a foreign high school student as exemplified in the Internet discourse of National Research Tomsk Polytechnic University. The verbal-semantic language level has been investigated. The material for the study is based on foreign students' "live communication" texts from social networks. The analysis of lexical, grammatical, and syntactic levels of the Russian language in the student Internet discourse has shown the particularities of the lexical-semantic content of the collective high school bilingual student language identity and features of the student sociolect.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33680
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.639.pdf245,32 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.