Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33709
Название: Problem-based teaching in engineering education
Авторы: Kuimova, Marina Valerievna
Burleigh, Douglas
Trofimova, Anastasiya
Ключевые слова: проблемно-ориентированное обучение; инженерное образование; аэрокосмическая промышленность; высокотехнологичные отрасли
Дата публикации: 2016
Издатель: [s. n.]
Библиографическое описание: Kuimova M. V. Problem-based teaching in engineering education / M. V. Kuimova, D. Burleigh, A. Trofimova // MATEC Web of Conferences. — 2016. — Vol. 48 : Space Engineering : IV Russian Forum for Young Scientists with International Participation, April 12-14, 2016, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [06006, 5 p.].
Аннотация: The aerospace industry requires highly educated, motivated engineers capable of working with increasingly complex processes and equipment, rapidly-changing requirements, and the need to constantly improve production efficiency. Colleges and universities throughout the world strive to provide training to young professionals for jobs in high-tech industries and to provide not only core technical knowledge, but also training on how to approach problems creatively and to generate novel solutions to problems. Problem-based learning (PBL) contributes to solving this problem. This paper reviews the literature on PBL, studies its benefits and drawbacks, and presents the positive results achieved by its implementation in the training of engineering students at Tomsk Polytechnic University.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33709
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1051-matecconf-20164806006.pdf89,32 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.