Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/37420
Название: Some Benefits of Extracurricular Reading in Foreign Language Teaching
Авторы: Kuimova, Marina Valerievna
Ukhov, Sergey Alekseevich
Ключевые слова: коммуникативные компетенции; иностранные языки; обучение; информационная культура
Дата публикации: 2016
Издатель: Томский политехнический университет
Библиографическое описание: Kuimova M. V. Some Benefits of Extracurricular Reading in Foreign Language Teaching / M. V. Kuimova, S. A. Ukhov // Ponte. — 2016. — Vol. 72, iss. 4. — [P. 276-280].
Аннотация: Reading is one of the major sources of information and knowledge. It is an essential element to succeed in the fast-moving world of today and tomorrow. Extracurricular reading in the target language complements academic subjects and develops a well-rounded, socially skilled, empathic and independent student. It empowers students with a high level of information culture, makes them able to interpret, analyze and systematize the obtained information. The article studies the role of extracurricular reading in foreign language teaching, offers criteria for the text selection and exercises to work with texts, and presents the positive results of introducing extracurricular reading to the development of foreign language skills.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/37420
Располагается в коллекциях:Препринты научных публикаций

Файлы этого ресурса:
Файл РазмерФормат 
reprint-nw-13952.pdf251,37 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.