Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/37422
Название: Emotional burnout in professional activity of a technical university teacher
Авторы: Kuimova, Marina Valerievna
Uzunboylu, H.
Chen, A. S. M.
Gerasimchuk, Ekaterina Vyacheslavovna
Дата публикации: 2016
Издатель: Томский политехнический университет
Библиографическое описание: Emotional burnout in professional activity of a technical university teacher / M. V. Kuimova [et al.] // Ponte. — 2016. — Vol. 72, iss. 6. — [4 p.].
Аннотация: Higher education makes high demands on a teacher, his knowledge, pedagogical skills and personal features to ensure that he meets the demands of students and the requirements of employers. Teachers are under constant pressure to innovate, to update their knowledge in their field, and to improve students’ test scores. Teacher frustration and emotional burnout may be caused by too high a workload, a lack of appreciation for their efforts, and ineffective management. The authors studied the phenomenon and causes of emotional burnout. They researched the burnout syndrome among university teachers with over 20 years of teaching experience, by using a short questionnaire. And they provide recommendations for further studies.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/37422
Располагается в коллекциях:Репринты научных публикаций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
reprint-nw-14543.pdf339,9 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.