Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/52481
Title: Медиахолдинг «РБК» и анализ управления его структурой в условиях медиаконвергенции
Other Titles: RBC media holding and analysis of its structure management within media convergence
Authors: Молчанова, Ольга Ильинична
Keywords: медиаконвергенция; медиахолдинг; концентрация СМИ; медиарынок; управление; media convergence; media holding; media concentration; media market; management
Issue Date: 2018
Publisher: Томский политехнический университет
Citation: Молчанова О. И. Медиахолдинг «РБК» и анализ управления его структурой в условиях медиаконвергенции / О. И. Молчанова // Вестник науки Сибири. — 2018. — № 4 (31). — [С. 106-115].
Abstract: Актуальность исследования обусловлена тем, что в конце прошлого столетия в России процесс концентрации производства и капитала отразился и на отрасли массмедиа. Сегодня многие СМИ входят в состав крупных медиакомпаний. Структура медиахолдинга способствует усилению влияния на аудиторию за счет большого количества каналов воздействия, что приводит к созданию конвергентной редакции, которое позволяет решать, как профессиональные, так и социальные задачи посредством инновационного управления медиаструктурой, а также внедрения медийных инноваций в производство информационного продукта. Цель работы: рассмотреть некоторые аспекты управления медиахолдингом «РБК» в условиях медиаконвергенции. Методы: метод включенного наблюдения, экспертной оценки, описательный метод и метод обобщения. Результаты. Медиахолдинг «Росбизнесконсалтинг» приобретает новые качества современных массмедиа, востребованные в условиях медиаконвергенции. Руководство РБК постоянно совершенствует структуру компании. Определение ключевых направлений развития позволило РБК к 2018 г. укрепить свои позиции, интегрировав все информационные площадки под единым брендом.
The relevance of the study is caused by the fact that concentration of production and capital, which began at the end of the last century in Russia, affected as well the mass media industry. Media concentration is rapidly gaining momentum. Now more and more media are a part of large media companies or belong to them. The structure of the media holding helps strengthen the impact on the audience due to the large number of channels of influence. This factor is the basis for creating the convergent edition, which allows solving both professional and social problems through innovative management of the media structure, as well as through the introduction of media innovations in the production of information products. The aim of the research is to examine certain aspects of management of RosBusinessConsulting (RBC) group in terms of media convergence. Methods: method of included observation, expert evaluation, descriptive and generalization method. Results. Media holding «RosBusinessConsulting» acquires new qualities of modern mass media, demanded in the conditions of media convergence. The management of RBC media holding is constantly improving the structure of the company. The identification of key areas of development allowed RBC to strengthen its position by 2018, integrating all information platforms under a single brand.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/52481
ISSN: 2226-0064
Appears in Collections:Вестник науки Сибири

Files in This Item:
File SizeFormat 
sjs-1146.pdf1,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.