Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/53672
Title: Оптимизация загрузки газоохлаждаемого реактора с унифицированным ториевым топливом / Optimization of gas-cooled reactor loading with unified thorium fuel
Authors: Селевич, Сергей Викторович
metadata.dc.contributor.advisor: Чертков, Юрий Борисович
Keywords: высокотемпературная реакторная установка; торий; плутоний; длительность кампании; глубина выгорания топлива; high-temperature reactor; thorium; plutonium; duration of the campaign; burnup depth
Issue Date: 2019
Citation: Селевич С. В. Оптимизация загрузки газоохлаждаемого реактора с унифицированным ториевым топливом / Optimization of gas-cooled reactor loading with unified thorium fuel : магистерская диссертация / С. В. Селевич ; Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Инженерная школа ядерных технологий (ИЯТШ), Отделение ядерно-топливного цикла (ОЯТЦ) ; науч. рук. Ю. Б. Чертков. — Томск, 2019.
Abstract: Объектом исследования является высокотемпературная реакторная установка с унифицированным ториевым топливом (ВГТРУ) мощностью 60 МВт. Цель работы – исследование возможности увеличения длительности кампании и глубины выгорания при увеличении загрузки топлива в реактор. В ходе настоящих исследований в программе WIMS-5B создана расчетная модель тепловыделяющей сборки ВГТРУ. В численных экспериментах выполнены расчеты длительности кампании и изменения изотопного состава при добавлении в базовую конструкцию ТВС топливных каналов и увеличенной загрузке топлива.
The object of the research is a high-temperature gas-cooled reactor with unified thorium fuel. The purpose of this research is to study the possibility of increasing the duration of the campaign and the burnup depth with an increase in the load of fuel in the gas-cooled thorium reactor. It was in studies revealing that, a design model of a fuel assembly of a gas-cooled thorium reactor was created in the WIMS-5B program. In numerical experiments, calculations were made of the duration of the campaign, the burnup depth of the fuel and changes in its isotopic composition when fuel channels are added to the basic design of fuel assemblies and an increased fuel load.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/53672
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File SizeFormat 
TPU706674.pdf1,67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.