Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/55273
Title: Совершенствование режимов ресурсо- и энергосбережения на теплогенерирующих объектах газотранспортных систем
Authors: Коньков, Никита Сергеевич
metadata.dc.contributor.advisor: Заворин, Александр Сергеевич
Keywords: энергоэффективность; энергосбережение; граничные условия; теплоэнергетика; сжигание топлива; energy efficiency; energy saving; boundary condition; heat power engineering; burn fuel
Issue Date: 2019
Citation: Коньков Н. С. Совершенствование режимов ресурсо- и энергосбережения на теплогенерирующих объектах газотранспортных систем : научный доклад / Н. С. Коньков ; Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Управление магистратуры, аспирантуры и докторантуры (УМАД), Отдел аспирантуры и докторантуры (ОАиД) ; науч. рук. А. С. Заворин. — Томск, 2019.
Abstract: Во введении произведено обоснование актуальности выбранной темы диссертации. В первой главе приведена информация о текущем современном состоянии и опыте эксплуатации теплоэнергетического оборудования на объектах газотранспортных систем. Во второй главе приведены методические основы экспериментальных исследований режимов топливосжигания на объектах газотранспортных систем. В третьей главе представлена методика проведения натурных экспериментов. В четвертой главе планируется произвести верификацию данных натурных экспериментов путем сравнения этих данных с результатами численного моделирования процессов сжигания топлива.
In the introduction the substantiation of relevance of the chosen theme of the dissertation is made. The first Chapter provides information on the current state of the art and experience of operation of thermal power equipment at the facilities of gas transmission systems. The second Chapter presents the methodological foundations of experimental studies of fuel combustion modes at the objects of gas transportation systems. The third Chapter presents the method of field experiments. In the fourth Chapter, it is planned to verify the data of field experiments by comparing these data with the results of numerical simulation of fuel combustion processes.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/55273
Appears in Collections:Научные доклады

Files in This Item:
File SizeFormat 
TPU748560.pdf246,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.