Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/83317
Title: Российские интернет‐платформы как индикация уровня развития отечественного сельского/аграрного туризма
Other Titles: Russian Internet platforms as an indication of the level of development of domestic rural/agricultural tourism
Authors: Аникина, Анна Валентиновн
Keywords: цифровизация экономики; интернет‐платформы; сервисы; социальные сети; сельский/аграрный туризм; сайты; фермеры; предприниматели; digitalization of the economy; Internet platforms; services; social networks; rural/agricultural tourism; websites; farmers; entrepreneurs
Issue Date: 2024
Publisher: Томский политехнический университет
Citation: Аникина, А. В. Российские интернет‐платформы как индикация уровня развития отечественного сельского/аграрного туризма / А. В. Аникина // Векторы благополучия: экономика и социум. — 2024. — Т. 52, № 3. — С. 94-104.
Abstract: В статье проанализирован уровень развития российских интернет‐платформ по продвижению сельского туристического продукта. Рассматриваются данные поставщиков цифровой информации по сетевому трафику и демографическим характеристикам пользователей сайтов и социальных сетей. Цель: изучение современных онлайн‐платформ сельского/аграрного туризма в контексте перспективности продвижения бизнеса. Результаты: зафиксированы предложения услуг сельского/аграрного туризма по открытым данным туристских информационных порталов сети Интернет, а также с помощью сервисов SimilarWeb, Wordstat, SpyWorlds; приведены показатели по числу запросов пользователей информации о сельском/аграрном туризме. На основе анализа информационных блоков федеральных интернет‐порталов сделан вывод о возможностях дальнейшего развития виртуальных ресурсов сельского/аграрного туризма в России, в том числе через маркетплейсы агроландшеринговых кооперативов
The article analyzes the level of development of Russian Internet platforms for promoting rural tourism products. Data from digital information providers on network traffic and demographic characteristics of website and social network users are reviewed. Aim. To study modern online platforms for rural/agricultural tourism in the context of business promotion prospects. The work recorded offers of rural/agricultural tourism services using open data from tourist information portals on the Internet, as well as using the services SimilarWeb, Wordstat, SpyWorlds. The paper introduces the comparative data on the number of user requests for information about rural/agricultural tourism. Based on the analysis of information blocks of federal Internet portals, a conclusion was made about the possibilities for further development of virtual resources to expand the supply of rural/agricultural tourism services in our country, including through marketplaces of agrolandsharing cooperatives
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/83317
ISSN: 2658-4956
Appears in Collections:Векторы благополучия: экономика и социум

Files in This Item:
File SizeFormat 
jwt-1294.pdf320,43 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons