Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/18520
Title: Using wikis for enhancing students' online collaboration
Authors: Sobol, A. V.
Krasnova, Tatiana Ivanovna
Keywords: смешанное обучение; Moodle; онлайн-курсы; вики-сайты; образование
Issue Date: 2015
Publisher: Изд-во ТПУ
Citation: Sobol A. V. Using wikis for enhancing students' online collaboration / A. V. Sobol, T. I. Krasnova // Коммуникативные аспекты языка и культуры : сборник материалов XV Международной научно-практической конференции студентов и молодых ученых, г. Томск, 19-21 мая 2015 г. : в 3 ч. — Томск : Изд-во ТПУ, 2015. — Ч. 3. — [С. 29-34].
Abstract: Web 2.0 technologies offer new opportunities for their integration into the instructional settings. Such element of Web 2.0 as a wikiis seen as communication and collaboration tool that is often used in online courses to engage students in learning foreign languages. The paper suggests strategies for implementing wikis in order to enhance students' collaboration in online courses. The analyzed wiki activities show that the participants of the online course are ready for effective online collaboration and quite aware of their roles. Технологии Веб 2.0 открывают новые возможности для их интеграции в сфере образования. Такой элемент Веб 2.0, как вики, считается инструментом сотрудничества и коммуникации и часто используется в онлайн курсах для того, чтобы увлечь студентов изучением иностранных языков. Данная работа предлагает стратегии применения вики с целью улучшения совместной работы студентов в рамках онлайн курсов. Проанализированные задания вики показывают, что участники онлайн курса готовы к эффективному сотрудничеству в сети и четко осознают свои роли.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/18520
Appears in Collections:Материалы конференций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
conference_tpu-2015-C77-V3-009.pdf436,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.