Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33651
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorDrozdova, Olga Aleksandrovnaen
dc.contributor.authorZamyatina, Elena Viktorovnaen
dc.contributor.authorVolodina, Dariya Nikolaevnaen
dc.contributor.authorZakharova, Elena Olegovnaen
dc.contributor.authorRuchina, Aleksandra Viktorovnaen
dc.contributor.authorNepryakhin, Alexanderen
dc.date.accessioned2016-11-21T04:50:43Z-
dc.date.available2016-11-21T04:50:43Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationSituational Communication in Teaching Russian as a Foreign Language to Beginner Learners / O. A Drozdova [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 118-126].en
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/33651-
dc.description.abstractThe paper presents the results of a study that explores the real teaching experience designing different kinds of speech situations during lessons of Russian as a Foreign Language for beginner learners. The study was carried out at National Research Tomsk Polytechnic University in the 2014-2015 academic year. The primary concern was to discover the most productive set of expressions and speaking turns for situational communication. The outcome is an algorithm of designing speech situations and a typology of speech situations. The paper may be of interest to practising teachers of Russian as a foreign language, students from teacher training colleges and to anyone who is interested in the methodology of teaching Russian as a foreign language.en
dc.language.isoenen
dc.publisherElsevieren
dc.relation.ispartofProcedia - Social and Behavioral Sciences. Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015). — Amsterdam, 2015.ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectкоммуникацииru
dc.subjectрусский язык как иностранныйru
dc.subjectречевые ситуацииru
dc.titleSituational Communication in Teaching Russian as a Foreign Language to Beginner Learnersen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт международного образования и языковой коммуникации (ИМОЯК)::Кафедра русского языка как иностранного (РКИ)ru
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт развития стратегического партнерства и компетенций (ИСПК)::Кафедра методики преподавания иностранных языков (МПИЯ)ru
local.description.firstpage118-
local.description.lastpage126-
local.filepathhttp://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.584-
local.identifier.bibrecRU\TPU\network\15229-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18970-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18976-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\37205-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\37196-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\37195-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\37197-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\36767-
local.localtypeДокладru
local.volume215-
local.conference.nameInternational Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions-
local.conference.date2015-
dc.identifier.doi10.1016/j.sbspro.2015.11.584-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.584.pdf323,22 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.