Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/38240
Title: Подготовка преподавателя вуза к реализации образовательных программ нелингвистического профиля на английском языке
Other Titles: Training University Teachers to Deliver Non-linguistic Educational Courses in English
Authors: Французская, Евгения Олеговна
Дерюшева, Валентина Николаевна
Keywords: повышение квалификации; педагогические технологии; английский язык; смешанное обучение; электронная среда; иностранные студенты; преподаватели; вузы
Issue Date: 2016
Publisher: Томский политехнический университет
Citation: Французская Е. О. Подготовка преподавателя вуза к реализации образовательных программ нелингвистического профиля на английском языке / Е. О. Французская, В. Н. Дерюшева // Высшее образование в России. — 2016. — № 10. — [С. 162-168].
Abstract: В статье рассматривается вопрос о соответствии методической готовности преподавателя технического вуза к реализации образовательных курсов на английском языке современным требованиям к качеству подготовки специалиста-выпускника. Авторы анализируют систему повышения квалификации преподавателей технического вуза, направленную на разработку образовательного курса на английском языке. Система включает три программы повышения квалификации, ориентированные на обеспечение преподавателя технического вуза необходимым педагогическим инструментарием для проектирования и реализации образовательного курса нелингвистического профиля на английском языке. Авторы представляют свое видение дизайна "смешанного" образовательного курса на английском языке для иностранных студентов. Успешная апробация курса подтверждает качество программ повышения квалификации по данному направлению.
The article considers the problem of how university teacher commitment to deliver educational courses in English matches the modern quality requirements of training future specialists. The authors analyze the system of university advanced teacher training programmes focused on developing educational courses in English. The system contains three programmes, which provide a technical university content teacher with a sufficient didactic toolkit to design and deliver non-linguistic educational courses in English. The paper also presents the viewpoint on designing a blended educational course in English for international students. The course focused on problem-based teaching and learning has demonstrated its high efficiency in developing student motivation, their critical thinking skills and total class participation. Thus, advanced training programmes described promote both academic staff didactic competence and the quality of future engineer training.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/38240
Appears in Collections:Репринты научных публикаций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
reprint-nw-17701.pdf463,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.