Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/46153
Title: Методика оценки удовлетворенности населения качеством медицинского обслуживания на основе технологии адаптивного опроса
Other Titles: Methodology of assessment of population satisfaction with the quality of medical service based on the adaptive polling technologyn
Authors: Яровой, Н. Д.
Богайчук, П. М.
Шнайдер, Г. В.
Бразовская, Н. Г.
Keywords: электронные ресурсы; пациенты; оценка качества; обслуживание; клиентоориентированный маркетинг; здравоохранение; медицинские услуги
Issue Date: 2017
Publisher: Изд-во ТПУ
Citation: Методика оценки удовлетворенности населения качеством медицинского обслуживания на основе технологии адаптивного опроса / Н. Д. Яровой [и др.] // Информационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине : сборник научных трудов IV Международной научной конференции, 5-8 декабря 2017 г., Томск : в 2 ч. — Томск : Изд-во ТПУ, 2017. — Ч. 1. — [С. 354-356].
Abstract: This article covers the problem of assessment of patient satisfaction as a parameter of the quality of medical service. The existing methods of assessment of patients' attitude to a medical institution, their benefits and disadvantages are considered. The methodology for the calculation of the satisfaction coefficient is proposed, which can be the basis for the application of the technology (depending on the type and amount of medical care received by the patient) of adaptive polling and analysis of the information received.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/46153
Appears in Collections:Материалы конференций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
conference_tpu-2017-C24_V1_p354-356.pdf455,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.