Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/52297
Title: Краудсорсинг как метод сбора ярлыков эмоций для изображений
Other Titles: Crowdsourcing as a method for collecting emotions for images
Authors: Коровина, Ольга Евгеньевна
Keywords: crowdsourcing; tagging; images; subjective information; Plutchik wheel; краудсорсинг; изображения; эмоции; онлайн-ресурсы
Issue Date: 2018
Publisher: Изд-во ТПУ
Citation: Коровина О. Е. Краудсорсинг как метод сбора ярлыков эмоций для изображений / О. Е. Коровина // Информационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине : сборник научных трудов V Международной научной конференции, 17-21 декабря 2018 г., Томск : в 2 ч. — Томск : Изд-во ТПУ, 2018. — Ч. 1. — [С. 287-292].
Abstract: Labeling images is essential towards enabling the search and organization of digital media. This is true for both "factual", objective tags such as time, place and people, as well as for subjective labels, such as the emotion a picture generates. Indeed, the ability to associate emotions to images is one of the key functionality most image analysis services today strive to provide. In this paper we study how emotion labels for images can be crowdsourced and uncover limitations of the approach commonly used to gather training data today, that of harvesting images and tags from social media.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/52297
Appears in Collections:Материалы конференций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
conference_tpu-2018-C24_V1_p287-292.pdf406,26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.