Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/65330
Title: Педагогический дизайн цифровых пособий: переход от гиперссылок к html-кодам
Other Titles: Pedagogical Design of Digital Courses: Transition from Hyperlinks to Html-Codes
Authors: Исаева, Евгения Владимировна
Стародубцев, Вячеслав Алексеевич
Keywords: электронное обучение; курсы; гипермедиа; педагогический дизайн
Issue Date: 2017
Publisher: Изд-во СГУ
Citation: Исаева, Евгения Владимировна. Педагогический дизайн цифровых пособий: переход от гиперссылок к html-кодам / Е. В. Исаева, В. А. Стародубцев // Дистанционное и виртуальное обучение. — 2017. — № 5 (119). — [С. 33-40].
Abstract: Использование записей гиперссылок стало привычным способом введения учебно-познавательных и других материалов, доступных в информационно-образовательной среде Интернета, в цифровые (электронные) курсы, пособия и учебники. Альтернативным приемом является использование в аналогичных целях записей html-кодов, публикуемых на многих сервисах наряду с записями гиперссылок (URL-адресов). В статье даны практические рекомендации по применению записей html-кодов в дизайне цифровых средств обучения.
Use of hyperlinks has become a familiar way to impose educational or cognitive and other materials available in informational and educational Internet environment, into digital (electronic) courses, manuals and tutorials. An alternative way is to use in similar goals the records of html-codes published on many services along with records of hyperlinks (URLs). The article presents arguments in favor of use of html-code entries in the design of digital learning resources. The practical recommendations on the use of html code provided to users by the Internet services are given.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/65330
Appears in Collections:Репринты научных публикаций

Files in This Item:
File SizeFormat 
reprint-nw-22574.pdf261,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.