Please use this identifier to cite or link to this item: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/71578
Title: Модель креативной концепции продвижения продукта
Authors: Захарова, София Михайловна
metadata.dc.contributor.advisor: Корнева, Ольга Юрьевна
Keywords: реклама; креатив; креативная концепция; продвижение; творческая идея; advertising; creative; creative concept; promotion; creative idea
Issue Date: 2022
Citation: Захарова С. М. Модель креативной концепции продвижения продукта : магистерская диссертация / С. М. Захарова ; Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Школа инженерного предпринимательства (ШИП), Школа инженерного предпринимательства (ШИП) ; науч. рук. О. Ю. Корнева. — Томск, 2022.
Abstract: В первой главе рассмотрены теоретические основы креативной рекламы, а именно понятие креативности, креативной рекламной концепции и творческой идеи, виды стратегий рекламного обращения, методы генерации идей. Во второй главе изучены подходы к разработке креативной рекламы, разработан алгоритм создания креативной концепции и рассмотрена эффективность креативных концепций. В третьей главе разработана креативная концепция для SMM-продвижения услуг компании "Александра". В процессе её разработки проведен анализ целевой аудитории, конкурентов и SWOT-анализ. Описана главная творческая идея, представлены визуальные элементы креативной концепции.
The first chapter discusses the theoretical foundations of creative advertising, namely the concept of creativity, creative advertising concepts and creative ideas, types of advertising strategies, methods of generating ideas. In the second chapter, approaches to the development of creative advertising are studied, the algorithm of the creative concept is developed and the effectiveness of creative concepts is considered. In the third chapter, a creative concept has been developed for the SMM promotion of the services of the Alexandra company. In the process of its development, an analysis of the target audience, competitors and SWOT analysis was carried out. The main creative idea is described, the visual elements of the creative concept are presented.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/71578
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TPU1366100.pdf2,92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.