Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33641
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Efanova, Larisa Georgievna | en |
dc.contributor.author | Lutoshkina, Olga Sergeevna | en |
dc.contributor.author | Dronova, Lubov | en |
dc.contributor.author | Natsagdorj Sugarmaa | en |
dc.date.accessioned | 2016-11-21T04:50:37Z | - |
dc.date.available | 2016-11-21T04:50:37Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | On Cognitive Approach to Language when Studying Russian Prefixes Expressing Relation to the Norm / L. G. Efanova [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 67-71]. | en |
dc.identifier.uri | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33641 | - |
dc.description.abstract | The authors of the report attempt to provide a comprehensive description of some Russian verbal prefixes (including those denoting an action below, equal to or above the norm) based on the cognitive approach to language learning. In addition to theoretical ideas, the report describes an experimental methodology aimed at identifying various semantic features of homonymous verbal prefixes. This methodology has proved effective for teaching Russian as a second language. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Elsevier | en |
dc.relation.ispartof | Procedia - Social and Behavioral Sciences. Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015). — Amsterdam, 2015. | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.subject | когнитивный подход | ru |
dc.subject | русский язык | ru |
dc.subject | префиксы | ru |
dc.subject | преподавание | ru |
dc.title | On Cognitive Approach to Language when Studying Russian Prefixes Expressing Relation to the Norm | en |
dc.type | Conference Paper | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferencePaper | en |
dcterms.audience | Researches | en |
local.department | Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт международного образования и языковой коммуникации (ИМОЯК)::Кафедра русского языка как иностранного (РКИ) | ru |
local.department | Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт развития стратегического партнерства и компетенций (ИСПК)::Кафедра методики преподавания иностранных языков (МПИЯ) | ru |
local.description.firstpage | 67 | - |
local.description.lastpage | 71 | - |
local.filepath | http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.575 | - |
local.identifier.bibrec | RU\TPU\network\15218 | - |
local.identifier.colkey | RU\TPU\col\18970 | - |
local.identifier.colkey | RU\TPU\col\18976 | - |
local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\37219 | - |
local.identifier.perskey | RU\TPU\pers\36325 | - |
local.localtype | Доклад | ru |
local.volume | 215 | - |
local.conference.name | International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions | - |
local.conference.date | 2015 | - |
dc.identifier.doi | 10.1016/j.sbspro.2015.11.575 | - |
Располагается в коллекциях: | Материалы конференций |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.575.pdf | 172,03 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.