Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33641
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorEfanova, Larisa Georgievnaen
dc.contributor.authorLutoshkina, Olga Sergeevnaen
dc.contributor.authorDronova, Luboven
dc.contributor.authorNatsagdorj Sugarmaaen
dc.date.accessioned2016-11-21T04:50:37Z-
dc.date.available2016-11-21T04:50:37Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationOn Cognitive Approach to Language when Studying Russian Prefixes Expressing Relation to the Norm / L. G. Efanova [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 67-71].en
dc.identifier.urihttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/33641-
dc.description.abstractThe authors of the report attempt to provide a comprehensive description of some Russian verbal prefixes (including those denoting an action below, equal to or above the norm) based on the cognitive approach to language learning. In addition to theoretical ideas, the report describes an experimental methodology aimed at identifying various semantic features of homonymous verbal prefixes. This methodology has proved effective for teaching Russian as a second language.en
dc.language.isoenen
dc.publisherElsevieren
dc.relation.ispartofProcedia - Social and Behavioral Sciences. Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015). — Amsterdam, 2015.ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectкогнитивный подходru
dc.subjectрусский языкru
dc.subjectпрефиксыru
dc.subjectпреподаваниеru
dc.titleOn Cognitive Approach to Language when Studying Russian Prefixes Expressing Relation to the Normen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferencePaperen
dcterms.audienceResearchesen
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт международного образования и языковой коммуникации (ИМОЯК)::Кафедра русского языка как иностранного (РКИ)ru
local.departmentНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ)::Институт развития стратегического партнерства и компетенций (ИСПК)::Кафедра методики преподавания иностранных языков (МПИЯ)ru
local.description.firstpage67-
local.description.lastpage71-
local.filepathhttp://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.575-
local.identifier.bibrecRU\TPU\network\15218-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18970-
local.identifier.colkeyRU\TPU\col\18976-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\37219-
local.identifier.perskeyRU\TPU\pers\36325-
local.localtypeДокладru
local.volume215-
local.conference.nameInternational Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions-
local.conference.date2015-
dc.identifier.doi10.1016/j.sbspro.2015.11.575-
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.575.pdf172,03 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.