Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33641
Название: On Cognitive Approach to Language when Studying Russian Prefixes Expressing Relation to the Norm
Авторы: Efanova, Larisa Georgievna
Lutoshkina, Olga Sergeevna
Dronova, Lubov
Natsagdorj Sugarmaa
Ключевые слова: когнитивный подход; русский язык; префиксы; преподавание
Дата публикации: 2015
Издатель: Elsevier
Библиографическое описание: On Cognitive Approach to Language when Studying Russian Prefixes Expressing Relation to the Norm / L. G. Efanova [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 67-71].
Аннотация: The authors of the report attempt to provide a comprehensive description of some Russian verbal prefixes (including those denoting an action below, equal to or above the norm) based on the cognitive approach to language learning. In addition to theoretical ideas, the report describes an experimental methodology aimed at identifying various semantic features of homonymous verbal prefixes. This methodology has proved effective for teaching Russian as a second language.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33641
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.575.pdf172,03 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.