Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33641
Название: | On Cognitive Approach to Language when Studying Russian Prefixes Expressing Relation to the Norm |
Авторы: | Efanova, Larisa Georgievna Lutoshkina, Olga Sergeevna Dronova, Lubov Natsagdorj Sugarmaa |
Ключевые слова: | когнитивный подход; русский язык; префиксы; преподавание |
Дата публикации: | 2015 |
Издатель: | Elsevier |
Библиографическое описание: | On Cognitive Approach to Language when Studying Russian Prefixes Expressing Relation to the Norm / L. G. Efanova [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 67-71]. |
Аннотация: | The authors of the report attempt to provide a comprehensive description of some Russian verbal prefixes (including those denoting an action below, equal to or above the norm) based on the cognitive approach to language learning. In addition to theoretical ideas, the report describes an experimental methodology aimed at identifying various semantic features of homonymous verbal prefixes. This methodology has proved effective for teaching Russian as a second language. |
URI: | http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33641 |
Располагается в коллекциях: | Материалы конференций |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.575.pdf | 172,03 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.