Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33685
Название: Preserving Russian Cultural Identity of Learners in Multicultural Learning Environment
Авторы: Vasilyeva, Tatyana
Uskova, Olga
Kosheleva, Elena Yurievna
Dong Thi Lin Jang
Ключевые слова: культурная идентичность; мультикультурализм; русский язык как иностранный; языковая среда
Дата публикации: 2015
Издатель: Elsevier
Библиографическое описание: Preserving Russian Cultural Identity of Learners in Multicultural Learning Environment / T. V. Vasilyeva [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 215 : International Education and Cross-Cultural Communication, Problems and Solutions, (IECC 2015) : International Conference, 9-11 June 2015, Tomsk, Russia : [proceedings]. — [P. 32-37].
Аннотация: The purpose of this article is to move readers toward a deeper understanding of and wider respect for the issues of the modern system of bilingual education based on the principles of multiculturalism. Different conditions of learning are taken into account: the Russian language in restricted linguistic medium as well as Russian as a foreign language. The principles of multiculturalism determine the educational concepts used in teaching Russian to diverse categories of learners. The authors developed different approaches to the methodology of teaching the Russian language depending upon the conditions of the language environment.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/33685
Располагается в коллекциях:Материалы конференций

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
dx.doi.org-10.1016-j.sbspro.2015.11.570.pdf191,53 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.