Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/45559
Название: The theoretical basis of the assessment and management of the activity of enterprise efficiency
Авторы: Khoroshiltsev, M. I.
Ключевые слова: economic efficiency; financial resources; marketing; personnel management; рыночная экономика; маркетинг; персонал
Дата публикации: 2017
Издатель: Томский политехнический университет
Библиографическое описание: Khoroshiltsev M. I. The theoretical basis of the assessment and management of the activity of enterprise efficiency / M. I. Khoroshiltsev // Journal of Economics and Social Sciences. — 2017. — № 11. — [4 p.].
Аннотация: The article outlines the main directions of increase of enterprises economic efficiency on the basis of the comprehensive assessment of the achievements additional to the market competitive advantages. The process of improving the efficiency of enterprise presented in the scientific literature reflects the methodological problems of establishing the optimal set of criteria and selection methods to determine and evaluate the effectiveness, leading to the development of models efficiency of enterprises. To evaluate the effectiveness of marketing we identified a number of indicators: market share, return on marketing costs, preserving and increasing the number of clients, relative quality of the product. It can be mentioned that indicators for assessing the economic efficiency of enterprises proposed by the author will increase the competitiveness.
URI: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/45559
ISSN: 2312-2978
Располагается в коллекциях:Journal of Economics and Social Sciences

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
jess-60-249.pdf266,8 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.